• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt
Sligro, jouw partner in bezorging

Leveringsdienst

Als bezorgklant ben je gelinkt aan één van de 3 bezorgvestigingen: Evergem, Maastricht en Rotselaar. We verzamelen daarom je bestelling op regionaal niveau in één van deze locaties. Zo waarborgen we de kwaliteit, betrouwbaarheid, een correcte THT en werken we uiterst klantgericht.

Het orderpicken is geautomatiseerd en voorzien van diverse controlemomenten zodat we je bestelling volledig en op tijd aanleveren.

De Sligro vrachtwagens zijn gecompartimenteerd en daardoor geschikt voor gecombineerd vervoer. Dit betekent dat een vrachtwagen zowel ongekoelde, gekoelde als diepvriesartikelen vervoert. De bestelling wordt zo in één keer bij je bezorgd.

Als bezorgklant heb je keuze uit een groot food en non-food assortiment van Sligro. Zo zijn er ruim 36.000 artikelen direct uit voorraad leverbaar.

 

Bezorgklant worden? Neem contact op met één van onze Account Managers.

Goede afspraken maken goede vrienden

Sligro streeft naar een zo perfect mogelijke bezorgservice. Je kan ons hierbij helpen door vooraf samen met ons een aantal duidelijke en haalbare afspraken te maken.

  • Afstemmen leverdagen.
  • Één of meerdere dagen afhankelijk van volume, omzet en logistieke haalbaarheid.
  • Minimale levering (drop) van 350 euro.
  • Minimale waarde levering op jaarbasis van 30.000 euro.

  • Levervensters worden op voorhand vastgelegd in overleg met jou.
  • Levering gelimiteerd op 15 minuten. Geef aan wanneer dit niet voldoende is zodat hiermee rekening gehouden wordt in de planning. Extra kost mogelijk.
  • De eerste bestelling kan geplaatst worden zodra leverdagen en -vensters afgesproken en ingericht zijn.
  • Levervensters worden gebruikt bij het plaatsen van bestellingen en zijn online raadpleegbaar.

  • Alle standaardartikelen bestellen op dag A voor dag A+1, uitgezonderd specifieke bestelartikelen.
  • Hoofdbestellingen plaatsen via webshop ten laatste om 17.00u van dag A.
  • Tot 22.00u mogelijk om 10 verschillende versproducten en foodartikelen bij te bestellen.

  • Ieder artikel is voorzien van een uniek artikelnummer.
  • Vermeld steeds het artikelnummer bij vragen of opmerkingen via mail of telefoon.
  • Maximale beperking fouten bij vermelding artikelnummers.

  • Sligro waakt over voldoende voorraad.
  • Product niet in voorraad? Wij contacteren je digitaal (e-mail) wanneer artikelen niet voorradig zijn.

  • Levering producten in rolcontainers en kratten.
  • Aanrekenen leeggoed op factuur.
  • Chauffeur neemt leeggoed / emballage bij iedere levering in de mate van het mogelijke mee.
  • Creditnota van leeggoed / emballage volgt.

Helaas komt het wel eens voor dat er artikelen ontbreken, niet in de juiste staat geleverd zijn of dat je het verkeerde artikelen hebt besteld. Welke stappen kan je ondernemen en welke spelregels worden er binnen Sligro gehanteerd:

Direct bij levering

Je hebt de mogelijkheid om direct bij levering goederen aan de chauffeur retour te geven. Deze aanvragen worden altijd geaccepteerd, of de fout nu bij jou of Sligro ligt. De chauffeur dient er bij de retour voor te zorgen dat de 'koelketen' niet onderbroken wordt. Je ontvangt van de chauffeur een retourbon. 

Retour eerdere levering

Retouraanvragen van een levering die reeds plaats vond, kan je telefonisch doorgeven aan onze klantenservice. Voor deze aanvraag hanteren wij een aantal uitgangspunten:

  • Algemeen
    Meld je retour binnen de 24 uur telefonisch. Bij levering op zaterdag uiterlijk op maandag. 
  • Fout bij levering
    Wanneer er bij een levering een fout wordt geconstateerd kun je dit melden bij de klantenservice. De klantenservice meldt je klacht aan in een klachtenregistratiesysteem. Dit systeem zorgt er tevens voor dat er een retourbon bij de chauffeur wordt gemaakt. Zonder retourbon kan de chauffeur de artikelen niet retour nemen.
  • Fout als gevolg van bestellen
    Het kan ook voorkomen dat een geleverd artikel foutief besteld is. De klantenservice zal je aanvraag invoeren in het registratiesysteem. Wanneer de aanvraag niet goedgekeurd wordt, nemen we contact met je op. 

    De aanvraag dient aan de volgende 3 criteria te voldoen :

        1.  De aanvraag dient binnen de termijn van 24 uur ingediend te worden.
        2. Artikelen diepvries en de koeling kunnen niet retour genomen worden.
        3. Speciaal bestelde artikelen worden niet retour genomen.

    Ook voor deze situatie geldt dat de chauffeur de artikelen pas retour zal nemen als deze een retourbon heeft.

Contact bezorgdienst

Heb je vragen over je bestelling of levering? Aarzel niet om contact op te nemen met Customer Care.

Customer Care Antwerpen

+32 3 231 11 01
antwerpen.customercare@sligro-ispc.be

Customer Care Gent

+32 9 241 51 48
gent.customercare@sligro-ispc.be

Customer Care Luik

+32 16 58 99 83
+32 16 58 99 82
+32 16 58 99 81
liege.customercare@sligro-ispc.be