• Ruim assortiment en aanbiedingen
  • Volop inspiratie en oplossingen
  • Altijd een vestiging in de buurt

Welkom op het nieuwe platform

Jouw vertrouwde bestelomgeving is in een fris nieuw jasje gestoken en we hebben diverse zaken geoptimaliseerd. We bouwen hiermee aan een toekomstbestendig platform waarbij jij als klant snel, eenvoudig en betrouwbaar kunt bestellen en steeds meer zaken online kunt gaan regelen.

Er zijn heel wat veranderingen doorgevoerd die mogelijk vragen oproepen. Hieronder hebben we de belangrijkste vragen en antwoorden op een rijtje gezet.

Account

Rechts naast je naam in de header van de webshop. Of op de locatie pagina. Elke klant heeft nu een 6 cijferig klantnummer.

De bestelgeschiedenis gaat opnieuw opgebouwd worden. De oude bestelhistoriek is niet zichtbaar op de webshop.

Je vind de budgetmodule onder 'mijn account'. Klik rechtsboven op je naam en vervolgens 'mijn account'. Je vindt de budgetmodule links in het menu. 

Let op! De budgetmodule is enkel in te stellen door hoofdgebruikers. Indien deze niet is ingesteld, moet je je manager even raadplegen.

Wil je jouw eigen gegevens aanpassen of het wachtwoord veranderen? Klik rechtsboven op je naam en ga naar "Mijn account". Klik vervolgens op "Mijn gegevens'. Hier kan je je gewenste gegevens wijzigen.

Dan zijn er meerdere locaties voor jou ingericht. Per bestellocatie heb je een apart klantnummer. Zo heb je de mogelijkheid om gebruikers op verschillende niveaus te beheren.

Klik op je naam en kies vervolgens "Locatie". Klik vervolgens op "Bekijk alle locaties". Kies jouw favoriete locatie door op de ster te klikken.

Bestellen

Er kunnen verschillende redenen zijn:

  • Je bent niet ingelogd op een bestellocatie. Via de locatie search in de header of via 'mijn account' en 'locaties' kan je switchen naar een bestellocatie. Dit is altijd het laagste niveau en wordt aangeduid door een winkelwagentje.

    Tip: Op de locaties pagina kan je je favoriete locaties instellen door middel van het sterretje. Hierdoor wordt die locatie automatisch geselecteerd de volgende keer dat je inlogt.
  • Het kan zijn dat jouw organisatie geen recht heeft om te bestellen. Vraag het aan je manager of neem contact op met de klantenservice.
  • De gebruiker waarmee je bent ingelogd heeft het recht niet om een bestelling te plaatsen. Vraag aan je manager om dit recht te zetten.

In je winkelmandje zou je steeds een originele prijs moeten zien en een promoprijs. Indien dit niet het geval is, heb je wellicht niet het recht om promoties te zien of geldt er geen promotie op dat artikel.

Klik rechtsboven op je naam en ga naar "Niet geplaatste bestellingen". Je kunt een bestelling activeren door op "Activeer bestelling" te klikken.

Klik rechtsboven op je naam en ga naar 'mijn account'. Vervolgens kun je via 'organisatiegegevens' het e-mailadres zien naar waar de orderbevestiging wordt gestuurd.

Dat is mogelijk. De prijzen in het winkelmandje zijn altijd iets accurater.

Het referentieveld op de bestelling is niet verplicht, maar wel altijd zichtbaar. Let op dat je maar 13 karakters hebt voor de referentienaam. Wees dus beknopt in je referentie.

Je eerste bestelling op een leverdag dient minimaal €500 te zijn. Daarna kan je nog extra bestellingen toevoegen voor diezelfde leverdag zonder minimale bestelwaarde.

Assortiment

Het assortiment dat getoond wordt online komt grotendeels overeen met het assortiment in de winkel, maar is niet 1-op-1 hetzelfde. 

Klik op je naam rechtsboven en ga naar "Mijn account". Bij "Assortiment beheren" kunnen beheerders ‘assortimenten’ vormen. Assortimenten zijn groepen producten die (optioneel voor een specifieke periode) beschikbaar kunnen worden gemaakt voor bestellers op de locatie. Aangemaakte assortimenten kunnen ook worden gedeeld met sublocaties.

Producten en lijsten

Let op! Alle artikelnummers zijn veranderd. Helaas kan je niet zoeken op het oude artikelnummer.

Probeer te zoeken op de naam van het product of bekijk je orderset. Indien je dit product al eerder hebt besteld, zou het in de orderset moeten zitten.

Kan je het product nog steeds niet vinden? Dan is het artikel wellicht uit assortiment gegaan. Neem contact op met de klantenservice, zij kunnen dit voor jou nakijken.

  1. Klik rechtsboven op de knop ‘Lijsten’ (de ‘Lijsten’-pagina wordt geopend). Klik op ‘+ Nieuwe lijst maken’, geef de lijst een naam en maak de lijst aan. Deze lijst komt nu in het overzicht van lijsten te staan.
  2. Vervolgens kun je producten toevoegen aan de lijst, dit kan op verschillende manieren:
    1. Via de zoekbalk: gebruik de zoekbalk boven in het scherm om een product te vinden en gebruik vervolgens het ‘lijst icoon’ dat bij de productafbeelding staat om het product toe te voegen aan een lijst.
    2. Via de navigatie: klik hiervoor linksboven op ‘Alle producten’ en navigeer naar de gewenste productgroep.
    3. Via een kleinere zoekbalk: gebruik de kleinere zoekbalk in een reeds geopende lijst. 

Open een lijst (zie instructie 'Hoe maak ik een lijst aan?') en klik op de knop met de beheeropties (knop met 3 puntjes rechtsboven in de lijst). Hier vind je de optie om de lijst te printen (incl. productafbeeldingen), of te exporteren naar een CSV bestand (een bestand met alleen tekst). 

Op mobiel is de optie ‘printen’ vervangen door ‘opslaan’; er opent een scherm met de lijst die vervolgens makkelijk per mail of app gedeeld kan worden, of kan worden geprint. 

Prijzen zijn niet zichtbaar op prints en exports, omdat deze kunnen wijzigen.

Alle lijsten die op donderdagavond 19 oktober 2023 aanwezig waren, zouden zichtbaar moeten zijn. Als het een meer recente lijst is, kan het zijn dat deze even opnieuw aangemaakt moet worden. Is het een oudere lijst? Neem contact op met de klantenservice. Dan gaan zij kijken of ze deze lijst nog uit het oude systeem kunnen halen.

We maken hier een onderscheid tussen 2 soorten artikelen. Enerzijds hebben we nog artikelen waarbij via een dropdown de juiste portie kan gekozen worden. Dit betreft de artikelen van Kaldenberg en Smitvis. Andere geportioneerde artikelen worden tijdelijk niet meer getoond via een drop down op de productpagina. In plaats daarvan zijn er afzonderlijke producten aangemaakt, met elks een aparte verpakkingsvorm. Dus 1 product per hoeveelheid. Dit wordt in een later stadium wel opgelost zodat er terug via de drop down naar de verschillende verpakkingsvormen kan gegaan worden.

Het huidige assortiment is herbekeken en aangepast. We hebben getracht om alle lijsten 1-op-1 over te zetten. Als je toch een artikel zou missen, dan betekent dat wellicht dat het artikel uit assortiment is gegaan.

Is dit product cruciaal voor je bestelling en kan je het niet vinden op de webshop? Neem dan contact op met de klantenservice. Zij zullen proberen om een alternatief te vinden.

Dat kan. We konden niet alle producten goed gemapt krijgen van het oude systeem naar het nieuwe systeem. Daarom hebben we in sommige gevallen (bij geportioneerde producten) simpelweg ALLE varianten in de lijst gezet. Hierdoor kan het zijn dat je meer varianten in de lijst ziet dan in de oude lijst. De portionering die je niet nodig hebt, kan je gewoon verwijderen uit je lijst. 

Het klopt dat er niet voor alle geportioneerde producten een keuzemenu beschikbaar is om de juiste portie te kiezen. Dit is het geval voor kaas, AGF en poulier artikelen. Alle aparte porties zijn nu opgevoerd als apart artikel. Kijk dus even goed in de lijst met artikelen naar welke portie je nodig hebt. Dit is een tijdelijke situatie, we proberen snel weer over te gaan naar een keuzemenu.

Facturen

Klik op jouw naam in de header (de balk bovenin het scherm) en kies voor ‘Facturen’.

Klik op jouw naam in de header (de balk bovenin het scherm) en kies voor 'mijn account'. Klik vervolgens op 'organisatiegegevens'. Daar vind je het factuuradres terug.

Kopie van oude facturen zijn niet meer online zichtbaar. Ontvang je graag een kopie? Neem contact op met onze klantenservice.

Klik op jouw naam in de header (de balk bovenin het scherm) en kies voor ‘Facturen’.

 

Gebruikers aanmaken en beheren

Ben jij namens jouw organisatie als hoofdgebruiker actief? Dan kun je gebruikers aanmaken en beheren:

  1. Klik rechtsboven op je naam en ga naar ‘Gebruikers beheren’ (de ‘Gebruikers beheren’-pagina wordt geopend, waarbij alle gebruikers getoond worden die zijn aangemaakt in (of toegang hebben tot) het account).
  2. Klik op de knop ‘Nieuwe gebruiker’ (een nieuwe venster wordt geopend), vul de persoonlijke gegevens in. En selecteer de gewenste rechten (deze kun je op een later moment nog wijzigen). 
  3. Klik op de knop ‘Opslaan’ (de ‘Gebruikers beheren’-pagina wordt opnieuw geopend). Een e-mail met inloggegevens (e-mailadres + tijdelijk wachtwoord) wordt naar de nieuwe gebruiker verzonden.

Verwijder de gebruiker uit het account: 

  1. Klik rechtsboven op je naam en ga naar ‘Gebruikers beheren’ (de ‘Gebruikers beheren’-pagina wordt geopend, waarbij alle gebruikers getoond worden die zijn aangemaakt in (of toegang hebben tot) het account).
  2. Klik op het prullenbak icoon achter de naam van de gebruiker die je wilt verwijderen. 

Let op: Met het uitvoeren van deze actie wordt alleen het online account van de gebruiker gedeactiveerd. Staat er ook een klantenkaart op naam van deze persoon, geef dit hier door onder het kopje ‘klantenkaarthouders’.

Staat jouw vraag er niet tussen?

Mocht je vraag er niet tussen zitten, kun je altijd contact opnemen met jouw Account Manager. Zij zullen je zo goed en snel mogelijk verder proberen te helpen.